Soledad Fernández expón na Delegación da Xunta la mostra "Homenaxe a Van der Weyden", protagonizada por un gran lenzo que traslada á nosa época "O Descendemento" do pintor flamenco

Nunha sala, o cadro principal está acompañado de ao redor dunha vintena de bosquexos e, noutra, exhíbense algunhas das últimas obras da pintora
Madrid, 8 de maio de 2018.

A recoñecida pintora Soledad Fernández inaugurou hoxe na Delegación da Xunta en Madrid/Casa de Galicia a exposición de pintura "Homenaxe a Van der Weyden", na que a artista mostra na Sala A da Casa un gran lenzo que dá nome á exposición (Homenaxe,óleo/tea tipo Goya, 195 x 225 cm) no que traslada á nosa época, con temática social, a obra "O descendemento da cruz", do pintor flamenco Rogier van der Weyden, acompañado de ao redor dunha vintena de bosquexos. A exposición esténdese á Sala B con algunhas das últimas obras da pintora. Poderá verse ata o próximo 31 de maio.

Na inauguración interviñeron, ademais da pintora, o delegado da Xunta e director da Casa de Galicia, José Ramón Ónega, e a directora do Grupo prol Arte e Cultura, pintora e mecenas Mayte Spínola. A inauguración atraeu a numeroso público, que encheu a sala principal e gozou de toda a exposición ao terminar o acto.

Ónega afirmou que é unha mostra que "ten impacto, que sorprende pola súa forza creativa, pola súa beleza e pola súa mensaxe" e estimou que "o segredo da obra pictórica de Soledad Fernández está na inspiración que transforma a materia en espírito, a arte en sopro creativo que emociona e conmove".

"Na obra pictórica de Soledad Fernández latexa un mundo preciosista e apaixonado, un mundo que deixa pegada profunda no que a contempla. O seu realismo entusiasma, sorprende e apaixona. O accidente laboral dun albanel caído non só é unha estampa real sorprendente pola súa humanidade senón tamén pola súa máxica representación, polo seu realismo sorprendente e tráxico, pola súa mensaxe humana. As expresións das figuras que compoñen a escena son retrincos de humanidade doente e tráxica", valorou.

Spínola, que prologa o catálogo da exposición, mantivo que "Soledad Fernández é hoxe un dos primeiros e máis cotizados nomes da pintura realista española, cos seus propios acenos de identidade fixada principalmente na figura humana", que "domina o debuxo sen fisura algunha" e que "só unha pintora de raza atrévese cunha obra magna como a do cadro ´Homenaxe´ a Rogier van der Weyden (2016-2017), unha pintura que lle absorbeu tempo e enerxía pero que valeu a pena para mostrar un cadro espléndido ante o que só cabe mirar e recrearse".

Encomiou a súa audacia "ao querer plasmar unha escena social, a dun albanel caído, tomando a composición de ´O Descendemento´ de Rogier van der Weyden, soado cadro que se atopa no Museo do Prado". Escena que "emula tamén da dor dunha familia ante o drama dun ser querido" e na que Soledad Fernández recorre como modelos a membros da súa familia, que substitúen ás figuras do cadro primigenio con xesto similar. "Numerosos bosquexos ao grafito, na súa maioría retratos, preceden á obra definitiva e mostran a entrega e o rigor con que a autora traballou no longo proceso de pintar o cadro", engadiu Spínola.

Pola súa banda, a autora das obras expostas lembrou que esta é a segunda mostra pictórica que realiza na Casa de Galicia, onde xa fixo outra no ano 2013, e, respecto da actual, declarou que "o motivo polo cal realicei esta obra titulada ´Homenaxe´, é a gran admiración que sempre sentín por Van der Weyden e en especial pola súa obra ´O Descendemento´".

"Fai máis dun ano que veño traballando nesta obra que hoxe presento, co número e a disposición dos personaxes do meu admirado modelo. Trasladeino á miña época e a miña forma de facer pero querendo expresar a compaixón e a dor que despois de cinco séculos transmíteme a obra de Van der Weyden, inspirándome na estética do sufrimento, cambiando o concepto relixioso por outro de forte contido social, por iso é polo que se a vítima no cadro de Van der Weyden era Jesús, no meu sexa un desa novas vítima dunha traxedia persoal", explicou, precisando que con esta obra desexou, "desde as teses do mestre flamenco, trasladar aos nosos días outra visión dese drama permanente da condición humana, como é a existencia da dor".

Departamento: Prensa

Compárteo:

Facebook Twitter

Imaxes