A película "El Vientre de Europa" de Juan Pinzás presentouse esta mañá en Madrid, na Delegación da Xunta

A última longametraxe do cineasta galego foi rodada en Madrid e Berlín e estréase o día 17 en numerosas cidades de toda España
Madrid, 8 de novembro de 2017

A Delegación da Xunta en Madrid/Casa de Galicia acolleu esta mañá a presentación/rolda de prensa con motivo da estrea da longametraxe de Atlántico Films, "EL VIENTRE DE EUROPA" do cineasta galego Juan Pinzás, unha suxestiva e persoal película de cinema de autor realizada ao longo de case dous anos de traballo e rodada en Madrid e Berlín. A estrea será o día 17 de novembro, en cinemas de diferentes cidades de toda España (tamén nas galegas de Vigo, A Coruña, Santiago e Lugo). Pinzás desvelou o decálogo que utilizou para rodar esta película e que ten previsto aplicar ás próximas da triloxía.

No acto interviñeron o coordinador de Actos da Casa de Galicia, Ramón Jiménez; o director e guionista Juan Pinzás; e a produtora da película, Pilar Sueiro.

Jiménez achegou nas súas palabras algúns datos sobre a película e o seu autor. "El Vientre de Europa, é "un personalísimo e innovador filme rodado en Berlín e Madrid, o noveno da cinematografía de Pinzás". Ademais  fixo un repaso polos títulos anteriores como La gran comedia, interpretada entre outros actores por José Luis López Vázquez; O xogo das mensaxes invisibles, baseada na novela El hijo adoptivo, de Álvaro Pombo, na que interviñeron Eusebio Poncela, Antonio Ferrandis, María Barranco e outra vez José Luis López Vázquez; La leyenda de la doncella, con Fernando Guillén e Rafael Álvarez "El Brujo", entre outros. Sen esquecer Érase una vez, a primeira película española da vangarda europea "Dogma 95", que obtivo o Certificado Oficial outorgado por Lars Von Trier, diploma oficial que conseguiu de novo dúas veces máis, coas súas quinta e sexta películas, Días de boda e El desenlace, respectivamente. "Juan Pinzás é o único director español recoñecido oficialmente na etapa histórica do movemento de vangarda "Dogma 95" creado polos cineastas daneses Lars Von Trier e Thomas Vinterberg. Isto levoulle a ser recoñecido tamén en España co premio Nacional de Cinematografía Cultura Viva pola innovación dos seus traballos cinematográficos". En "Las imágenes perdidas. La otra mirada", de 2009, contou coa colaboración de Paul Naschy e de Javier Gurruchaga. Por "New York Shadows" ("Sombras de Nova York"), foi nomeado  ao premio Goya en 2014. E sen esquecer as 18 curtametraxes de ficción que escribiu e dirixiu nos anos 80 en formato profesional.

A produtora Pilar Sueiro indicou, ademais dalgúns datos técnicos, que os profesionais dos medios poden acceder a ver a película cunha ligazón privada, que se facilita despois de acreditarse para evitar no posible a piratería do filme, que a pesar de que aínda non se estreou xa hai páxinas que ofrecen o seu visionado de forma gratuíta.

Seguidamente púidose ver o trailer da película, enmarcada dentro do xénero drama/fantástico/experimental, protagonizada polo propio Juan Pinzás, Elke Krüger e María Villar. Nela o cineasta Julián Pintos, alter ego de Pinzás, no seu universo onírico realiza unha viaxe introspectiva desde o ventre da nai ao ventre de Europa sen romper o cordón umbilical. Julián acharase perdido entre o neno que foi, o home que agora é, o amor da súa nai, e a dualidade da muller á que ama. Todo iso nas entrañas de dúas capitais europeas polas que deambula, Berlín e Madrid, que co seu pasado e o seu presente suscitan os soños e as turbaciones de Julián.

Pola súa banda Pinzás, nun ameno acto informativo, enumerou os puntos do seu decálogo, (que xa está no Rexistro Oficial da Propiedade Intelectual), "Os dez mandamentos da Triloxía Europea", unha declaración de intencións, como que o guion sexa un punto de partida e non a biblia; obrigarse a gozar de cada día de rodaxe; que os actores sexan profesionais ou non; incorporar ás películas as vivencias importantes do momento; rodar sempre en escenarios naturais, interiores ou exteriores pero nunca falsealos; e sobre todo a honestidade: "só realizarei películas que me gusten, que considere interesantes, útiles e que conviden á reflexión".

 Juan Pinzás naceu en Vigo, cursou  bacharelato superior na súa cidade natal e enxeñería electrónica en Madrid.  Os seus comezos no cinema foron en Galicia nos anos 80, no campo da curtametraxe, no que chegou a escribir e dirixir 18 curtos de ficción en formato profesional de 35 mm,  exhibidos comercialmente nos cinemas de España e premiados en distintos festivais internacionais, convertendo ao novo cineasta galego nun de cortometraxistas españois máis prolíficos. Tras esta aprendizaxe, Pinzás pasouse á longametraxe. Coa súa primeira película, "La gran comedia" (1986), interpretada por José Luis López Vázquez, Luís Escobar e Rosalía Dans, participou no Festival Internacional de Cinema de San Sebastián. O seu segundo filme, "El juego de los mensajes invisibles" (1991), baseado na novela "El hijo adoptivo" de Álvaro Pombo, protagonizado por Antonio Ferrandis, Eusebio Poncela, María Barranco e José Luis López Vázquez, gañou o Premio Glauber Rocha á Mellor Película no Festival Internacional de Cinema de Figueira dá Foz (Portugal).  En 1992, Pinzás interveu con Quentin Tarantino na mesa redonda celebrada na Mostra Internacional de Cinema de Sao Paulo, convidados ambos como representantes dunha nova xeración de directores.  Coa súa terceira longametraxe "La leyenda de la doncella" (1994), con Fernando Guillén, Rafael Álvarez "E Brujo", Anabel Alonso e Achero Mañas, consegue o Colón de Prata ao Mellor Director no Festival de Cinema Iberoamericano de Huelva. A Garza de Ouro á Mellor Película no Festival de Cinema Hispano de Miami. O Unicornio de Prata ao Mellor Guión na Semana Internacional de Cinema Fantástico de Estepona. Nomeado ao Premio Méliès d'Argent do Cinema Europeo no Festival Internacional de Cinema do Porto (Fantasporto). En 1999 roda "Érase otra vez", a primeira película española da vangarda europea "Dogma 95", obtendo o Certificado Oficial outorgado por Lars von Trier, coa que participa en numerosos festivais internacionais. Nomeada ao San Jorge de Ouro á Mellor Película no Festival Internacional de Cinema de Moscova, e ao India Catalina de Ouro á Mellor Película no Festival Internacional de Cinema de Cartaxena de Indias. Obtivo notable éxito no Festival Internacional de Cinema de San Sebastián na Sección "Made in Spain". En 2001 o Festival Internacional de Cinema de Burgos (Eninci) réndelle unha homenaxe. En 2002 o Concello de Vigo, a súa cidade natal, outórgalle o título de "Vigués Distinguido". Con "Días de boda" (2002), consegue de novo o diploma oficial "Dogma 95" outorgado por Von Trier. Participa en máis de 20 festivais internacionais e logra, entre outros galardóns, o Premio ao Mellor Director da Asociación de Cronistas de Espectáculos de Nova York (EEUU). Con "El desenlace" (2005), a súa sexta longametraxe, pecha a triloxía oficial "Dogma 95" do cinema español e obtén o seu terceiro Certificado do movemento. Logra destacados premios, como o Especial de Cinematografía outorgado pola Asociación de Cronistas de Espectáculos de Nova York. Premio Especial do Xurado do Latin American Cinema Festival of New York . Premio ao Mellor Guión no Miami Latin Filme Festival. Premio de Honra 2006 a Juan Pinzás no Encontro de Cinema Novo da Saint John's University de New York.  Nomeada ao San Jorge de Ouro á Mellor Película no Festival Internacional de Cinema de Moscova (Rusia). En 2008 Juan Pinzás recibe en España o Premio Nacional de Cinematografía Cultura Viva pola innovación do seu traballo como cineasta. O xurado estaba presidido por Luís Alberto de Cuenca.Tamén en 2008 A Academia das Artes e As Ciencias Cinematográficas de España dedica a Pinzás un ciclo retrospectivo da súa obra. En 2009 dirixe a súa sétima longametraxe "Las imagenes perdidas. La otra mirada". Un documental de creación que contou coas colaboracións de Paul Naschy (no seu último traballo para o cinema pouco antes de morrer) e Javier Gurruchaga.  En 2010 a Filmoteca Española dedica ao cineasta galego un ciclo da súa obra. En 2013 roda en EEUU a súa oitava longametraxe "New York Shadows" ("Sombras de Nova York"), nomeado ao Premio Goya en 2014. En 2017 realiza a súa última película ata a data, "El Vientre de Europa", o personalísimo e innovador filme rodado en Berlín e Madrid. Juan Pinzás é o único director español recoñecido oficialmente na etapa histórica do movemento de vangarda "Dogma 95" creado polos cineastas daneses Lars von Trier e Thomas Vinterberg. Pinzás é membro da Academia das Artes e as Ciencias Cinematográficas de España e da European Filme Academy (EFA).

 Máis información e solicitudes para visionados en:

http://www.atlanticofilms.com/ atlantico@atlanticofilms.com

Departamento: Prensa

Compárteo:

Facebook Twitter

Imaxes