Subscricións

Subscribete ás actualizacións da nosa axenda para estar sempre informado dos eventos  que acontecen na nosa casa. A subscrición está dispoñible en calquera dos seguintes formatos:

A exposición "Gramática Xeomética" de Fernando Lafuente estará na Casa ata o 27 de febreiro

As obras do artista pontevedrés fonden rigor científico e sensibilidade
Madrid, 3 de febreiro de 2015

As Salas A e L da Casa de Galicia, delegación da Xunta en Madrid, acollerán este mes a exposición "Gramática Xeométrica" do arquitecto e licenciado en Belas Artes pontevedrés Fernando Lafuente. As súas obras caracterízanse polo volume e a gran riqueza cromática. Ademais fonden rigor científico e sensibilidade. Lafuente descompón para logo compoñer outra vez e o baleiro é unha peza máis, conformando esencialmente mosaicos, mutacións e articulacións infinitas de fragmentos.

A inauguración da mostra, a que asistiron cerca de cen persoas, correu a cargo do coordinador de Actividades da Casa, Ramón Jiménez e nela resaltou que o autor, segundo a súa opinión, "aspira á arte total, á disolución das fronteiras das artes, para o que se vale de soportes irregulares en distintos planos onde o fondo, que é a parede, forma parte da obra. E así vai borrando as diferenzas entre pintura e escultura a través de sistemas construtivos e pictóricos, para o cal ensambla planos de cor (estes traballos seus son un verdadeiro baile de cores) mediante taboleiros que descompón e compón. Así que estamos, decidida e intencionadamente, ante unha pintura na que a estrutura, o soporte, forma parte da obra e é soporte ao mesmo tempo, unha pintura libre que foxe dos espazos contidos polos bordos".

Pola súa banda, Fernando Lafuente explicou na súa intervención o proceso creativo, "de onde parto e onde pretendo chegar". Inicialmente pinta taboleiros, que logo "atomiza pasándoos pola serra", de tal forma que ao igual que "un pintor convencional ten unha paleta de cores que co pincel vai trasladando ao lenzo, eu teño un abano de táboas, que traslado a unha estrutura ou ensamblo entre elas para ir compoñendo a obra". Ás veces utilízaas tal cual e outras manipúlaas antes. As táboas teñen distintos tempos de maduración. Cunhas traballa case de forma inmediata, outras están varios anos "agardando" a que sexan seleccionadas.

No seu método de traballo Lafuente aplica sempre "tres premisas e unha busca". A primeira é que sempre cuestiona a obra acabada, o que lle permite "investigar para dar unha volta de rosca ao proceso na próxima". A segunda é que nunca se aferra a unha idea preconcibida. O resultado nunca é o inicial porque evoluciona en cada paso. "É como un proceso empírico inverso". E a terceira é que o soporte vai formar parte da obra. "O volume, o perímetro, mesmo a ausencia de soporte, conforman a obra en se, que se esponxa e xoga a ser escultura".

A busca é a "eliminación de limítelos da obra". Esa eterna e permanente busca resúmea Lafuente nunha máxima: "Busco apaixonadamente algo coa esperanza de non o encontrar nunca. Se algún día o encontro remataríase o camiño".

"Gramática xeométrica" poderá ser visitada na Casa de Galicia en Madrid ata o 27 de febreiro, en horario de 10 a 14 e de 16 a 20 horas. Domingos e festivos: de 10 a 14 horas.

Departamento: Prensa

Compárteo:

Facebook Twitter

Imaxes