O Grupo Coral Accento, que dirixe Aldo Cano, ofreceu na Casa de Galicia o concerto poético-musical "A muller e o silencio sonoro da súa música"

No que interpretaron composicións musicais e poesías compostas por mulleres
Madrid, 28 de novembro de 2019.

O Grupo Coral Accento, que dirixe Aldo Cano e está formado por 38 voces -sopranos, contraaltos, tenores e baixos- ofreceu hoxe na Delegación da Xunta de Galicia en Madrid/Casa de Galicia o concerto poético-musical "A muller e o silencio sonoro da súa música", unha homenaxe á achega das mulleres á Música no que se interpretaron obras musicais e poesías compostas por mulleres, entre elas a poeta Rosalía de Castro. O acto atraeu a numeroso público que encheu por completo a sala principal da Casa, na que tivo lugar.

O concerto foi presentado polo coordinador de Actividades da Casa, Ramón Jiménez, en representación do delegado da Xunta e director da Casa de Galicia, José Ramón Ónega. Jiménez lembrou que o Grupo Coral Accento está dirixido por Aldo Cano desde 2012, "precisamente o ano en que a Coral actuou por primeira vez nesta Casa nun concerto homenaxe a Rosalía de Castro, de quen esta noite leranse tamén algúns poemas nesta segunda visita que nos fai a Coral. E é que non podía faltar Rosalía nesta nova homenaxe no que o Grupo Coral pon outra vez o seu acento na muller, en tantas autoras excepcionais". Referiuse así mesmo ás dificultades das mulleres para desenvolver o seu talento musical, ou literario, e dar a coñecer as súas obras. "Os mesmos edictos dos Papas Inocencio IX en 1686 e Clemente IX en 1703, sobre as mulleres e a música reclamaban a súa exclusión ao proclamar que ningunha muller debía, baixo ningún pretexto, aprender música ou tocar ningún instrumento musical", apuntou.

Tamén a presidenta do Grupo Coral Accento, Almudena García Orea, explicou antes do inicio do concerto que a presenza da muller na música é un exemplo máis das zonas de sombra ás que se viron relegadas as mulleres nun mundo no que o talento intelectual era considerado exclusivo dos homes, no que moitas das composicións femininas eran xulgadas como meros pasatempos, non como obras de índole profesional, e moitas autoras nunca publicaron as súas obras ou tiveron que facelo ocultas tras un nome masculino. Precisou que aínda que a educación musical formou parte da educación feminina da clase alta, era unha formación que non tiña a solidez académica necesaria para compoñer. Con todo, sinalou, a pesar das numerosas dificultades, algunhas mulleres puideron levar a cabo as súas obras.

O Grupo Coral Accento seleccionou para o repertorio do concerto obras de compositoras que puidesen reflectir estes feitos, adaptándoas e pretendendo con este proxecto "dar máis luz a todas elas nun percorrido histórico desde a Idade Media ata os nosos días". "Este Programa constitúe un pequena pero nada desdeñable mostra da música destas mulleres que compuxeron xa desde tempos remotos. Nin as compositoras nin as obras que figuran están escollidas ao azar. Máis ben, este elenco de obras pretende reflectir a enorme delicadeza que brota da sensibilidade vital e musical das súas autoras", explicou a súa presidenta. Estas compositoras foron presentadas unha a unha por membros do Coro antes de interpretar a súa obra.

O programa

O programa musical do concerto estivo composto polas seguintes obras e autoras: "O virtus Sapientiae, Antífona", de Hildegard von Bingen; "Death, rock me asleep", atribuído a Ana Bolena; "Ahí possanza", de Maddalena Casulana; "O dolce e eterno amor", de Vittoria Aleotti; "Non ti doer mio cor", de Barbara Strozzi; "Cessate tympana", de Maria Xaviera Peruchona; "Abendlich", de Fanny Hensel-Mendelssohn; "Abendfeier in Venedig", de Clara Schumann- Wieck; "Ritters Abschied", de Johanna Kinkel-Mockel; "Annie Laurie", de Alicia Scott; "Transfiguration", de Kathryn Rose; "O quam pulchra es", de Natalie Goossens; "A Birthday" e "Nos sumus in mundo", ambas as de Carlotta Ferrari.

O concerto incluíu tamén o recitado, por parte de membros do Grupo Coral Accento, dos seguintes textos de autoría feminina que foron intercalados entre as composicións musicais: Breve sentenza de "Sinfonía de la armonía dr las revelaciones celestiales", de Hildegard von Bingen; "Pensamiento" (Século XVI), de Maddalena Casulana; fragmento da memoria lida no Congreso Pedagóxico de 1892 de Emilia Pardo Bazán; "Lieders", fragmento dun artigo publicado por primeira vez en o "Album del Miño", en Vigo en 1858 de Rosalía de Castro; e "Metáfora de metáforas" (2019), catro versos, de María Xosé Queizan.

O programa de man que se repartiu entre o público incluía, ademais das composicións interpretadas e o nome das súas creadoras, algúns datos do Grupo Coral Accento e do seu director, Aldo Cano, do que se resaltan os seus estudos de Piano, Harmonía e Contrapunto, así como a súa dedicación ao canto coral e gregoriano e os seus programas do Renacemento español con diversos conxuntos instrumentais históricos e o Grupo Vocal de Cámara Aura Armónica. Da actividade do Coro Accento, fundado en 2001 e cuxo repertorio trata de abarcar un amplo abanico de épocas e estilos, destaca a súa participación durante varios anos nos encontros anuais de Día Mundial da poesía en Getafe e no seu festival de Música Sacra. Tamén as súas intervencións nos encontros anuais de Santo Domingo da Calzada, no Ciclo Internacional de Torre de Juan Abad e de Santo Domingo de Silos. Tamén que en Madrid organizou varios dos Encontros Corais ´Solsticio de verán´ do Instituto Beatriz Galindo e dous das Tempadas de Coros Afeccionados da Comunidad de Madrid que se celebraron nese mesmo Instituto, como sinalou Jiménez na presentación.

Departamento: Prensa

Compárteo:

Facebook Twitter

Imaxes