A Casa de Galicia acolle a exposición fotográfica "Unha mirada", sobre os primeiros traballos de Gonzalo Hernández-Vallejo

Segundo o autor, as obras están "interrelacionadas mediante a xeometría e a cor"
Madrid, 4 de maio de 2016.

A Delegación da Xunta de Galicia en Madrid-Casa de Galicia acolle desde hoxe e ata o próximo día 29 a exposición fotográfica "Unha mirada", sobre os primeiros traballos do cinematógrafo e fotógrafo Gonzalo Hernández-Vallejo, imaxes que o autor define como "interrelacionadas mediante a xeometría e a cor".

Ademais do delegado da Xunta de Galicia en Madrid e director da Casa, José Ramón Ónega, anfitrión do acto, na inauguración da exposición interviñeron os profesores Luís Lorenzo Sánchez-Soto, catedrático de Óptica da Facultade de Físicas da Universidade Complutense de Madrid (UCM) e director de actividades teóricas no "Max Planck Instituí für die Physik deas Lichts" (Erlangen, Alemaña), e Víctor Zarza, profesor titular do Departamento de Pintura e Restauración da Facultade de Belas Artes da UCM, crítico de arte e comisario de exposicións, así como o pai do artista, o doutor Gonzalo Hernández-Vallejo, acompañados polo doutor José Manuel Pérez Vázquez, impulsor da exposición. O autor da obra non puido estar presente por compromisos profesionais de última hora.

Ónega referiuse a Hernández-Vallejo como "un creador de imaxes". "Crea un mundo orixinal, rompedor ás veces, apaixonado outras, real sempre. A súa mocidade permítelle indagar mundo orixinais e novos", apreciou.

Sánchez-Soto mantivo que as fotografías de Hernández-Vallejo teñen "unha linguaxe clara e inconfundible que nos transmite unha introspección profunda na súa peculiar contorna", así como que nesta exposición o autor plasma detalles "que ofrecen algo máis que información: conmoven, abren a dimensión do recordo, provocan esa mestura de pracer e dor, a nostalxia". "As imaxes dos grandes fotógrafos son orixinais, únicas. Como as que hoxe vemos aquí. Pero iso non quere dicir que no fondo non leven algún testemuño do espírito doutros mestres anteriores. Por iso tamén o proceso mesmo de fotografar é altamente ideolóxico: a elección do momento, da persoa, do ángulo, do referente... De novo podemos apreciar aquí este mundo tan especial de Gonzalo", engadiu.

Zarza valorou que "da obra de Gonzalo Hernández-Vallejo interesa destacar a súa sensibilidade para a obtención dese momento inédito que, acerca da realidade ou a partir dela, é capaz de erixir a fotografía. A beleza, no seu caso, o atractivo, xorde dese inesperado encontro que se produce en virtude desta, grazas á súa mediación: aquela verdade (eminentemente fotográfica, eminentemente estética) que a fotografía nos revela".

O presidente da Real Academia Galega de Belas Artes e prologuista do catálogo da exposición, o artista Manuel Quintana Martelo, afirma no mesmo que Hernández-Vallejo "sérvese do obxectivo con intención, acerta na súa gestion, rexistra só aquilo que lle serve para definir e xustifica a súa elección. Non é gratuíta a súa decisión, postúlase como dono, único, do argumento e entrega a xusta medida daquilo que quere comunicar".

 

Departamento: Prensa

Compárteo:

Facebook Twitter

Imaxes