Subscricións

Subscribete ás actualizacións da nosa axenda para estar sempre informado dos eventos  que acontecen na nosa casa. A subscrición está dispoñible en calquera dos seguintes formatos:

Exposición de pintura "GALICIA: NATUREZA VIVA E COLORISTA", do pintor pontevedrés Laureano Troitiño

Do 09/01/2020 ó 31/01/2020

Composta por unha colección de óleos sobre lenzo, a mostra está formada por cadros de imaxes galegas, cun estilo realista e mesmo  figurativo, nos que se plasma a paisaxe autóctona principalmente de tema mariño, aínda que tamén se recrean instantáneas do interior e de montaña. A temática máis recorrente na súa obra é a natureza viva. A localización dos cadros pasa por lugares próximos como Cuntis, Catoira, Cotobade, Pontevedra ou Portonovo.

A exposición poderá visitarse ata o 31 de xaneiro, en horario de 10 a 14 e de 16 a 20 horas. Festivos: de 10 a 14 horas.

Laureano TROITIÑO CACHAFEIRO: Naceu en 1955 en Cotobade (Pontevedra), e cando tiña un ano os seus pais trasladáronse a Pontevedra, onde reside desde entón.
Amante da natureza, o seu interese por comunicarse a través da pintura vénlle desde os seus tempos de estudante de bacharel, máis a pesar da súa gran paixón pola arte, empezou a pintar tarde e de maneira autodidacta.
Realizou estudos técnicos de debuxo e pintura en Pontevedra cunha profesora licenciada en Belas Artes. Unha vez finalizada a anterior formación, non abandonou no seu empeño por seguir adquirindo coñecementos pictóricos, o que lle levou a proseguir o seu camiño formativo en solitario.
Pertence ao grupo "Artistas Pontevedreses" formado por máis dunha vintena de pintores, e participou en numerosas exposicións tanto colectivas como individuais en diferentes institucións e locais. Algúns dos seus cadros están diseminados por Galicia, Madrid, Valencia, Bilbao, e París.
Na súa traxectoria pictórica, distínguense dúas etapas moi diferenciadas: a primeira nun estilo realista ortodoxo, e a segunda dentro dun estilo vangardista innovador e creativo.

1ª Etapa, "Realismo":
O seu traballo pictórico discorreu dentro do "realismo" artístico como unha postura estética que identifica e asimila arte e realidade. Dada a súa paixón pola natureza, elixiu a paisaxe como xénero pictórico autónomo onde se atopa moi cómodo representando montañas, vales, árbores, ríos, mares, e tamén paisaxe urbana como xénero específico.
Desde que comezou a pintar, sempre tratou de representar as cousas o máis real posible. 
A súa obra desta etapa, a primeira vista, puidese parecer sinxela de execución, pero tal visión apresurada é do todo irreal. As súas mesturas de cores, as luces e sombras empregadas ou, mesmo, o pintar minuciosamente pedra a pedra toda unha fachada de calquera monumento, indubidablemente indícanos que estamos #ante unha obra coidadosamente elaborada no seu conxunto, causando desta maneira unha moi boa impresión no espectador, xa que a súa contemplación faise moi atractiva e inferirlle a esta un selo peculiar cunha sensibilidade moi particular.
A súa pintura está infestada de ceos esplendorosos cuns azuis cheos de vida e alegría, salpicados dalgunha que outra nube que non rompen devandito encanto.
Utilizando na súa paleta unha gama de cores que se asemellan moito á realidade, quere retratar realismo por todas as partes, con atmosferas moi luminosas e brillantes tentando lograr, desta maneira, aproximar ao espectador a unha creación moito máis estimulante e  vitalista da natureza que el, como espectador desas paisaxes, percibe polos seus sentidos e despois traslada con fidelidade aos seus lenzos, tentando conseguir así plasmar nas súas obras unha perspectiva moi realista.

2º Etapa, " Vangardismo":
Nun momento dado, este pintor dedicou certo tempo para explorar outras maneiras máis imaxinativas e experimentais de interpretar a pintura.
Durante a devandita procura, viu a posibilidade de integrar -sen estridencias nin choques culturais- a súa visión realista da natureza con conceptos da obra  onírica de Dalí –do que é un fiel admirador-. Froito da anterior fusión, decidiu incorporar ao seu novo traballo varios trazos do movemento surrealista, pero sen perder as súas raíces iniciais.
Así, a partir deste cambio evolutivo vemos lenzos moi imaxinativos onde coexisten ambos os estilos e así observamos, por exemplo: cadros dentro doutros cadros que encaixan perfectamente no lenzo orixinal; elementos que sobresaen do lenzo; natureza  laberíntica entre paredes; paisaxes transparentadas por cristais, escenas duais, etc.
Con isto pretende crear certa confusión no  visionado das súas obras, integrando dous mundos dentro dun. A segunda, cambiar no espectador a súa percepción  precondicionada da realidade e forzarlle a facerse  hipersensitivo á mostra que contempla, outorgándolle a oportunidade de que participe imaxinando as singulares representacións de paisaxes e escenas surrealistas, aínda que terá que miralos máis dunha vez para exploralos ben e observar os xogos estéticos que conteñen.



Compárteo:

Facebook Twitter

Imaxes

ONDA ATLÁNTICA - Óleo sobre lenzo, 38 x 46 cm.

GAIVOTA E NUBES VOLÁTILES - Óleo sobre lenzo - 50 x 65 cm.

FONTE DE SAN FRANCISCO - Óleo sobre lenzo - 55 x 46 cm.

Laureano Troitiño presenta esta exposición onde a paisaxe galega é o eixo central do seu traballo pictórico.